Diagnostyka i programowanie czujników ciśnienia w oponach T.P.M.S

Bosch TPA 200

Zgodnie z nowymi regulacjami UE, od listopada 2014 wszystkie nowo homologowane pojazdy muszą być wyposażone w system kontroli ciśnienia w oponach (określany skrótem RDKS lub TPMS). Wiele z tych pojazdów ma zamontowane systemy, w których zastosowano zawory kół. Do diagnostyki tych zaworów firma Bosch stworzyła przyrząd diagnostyczny TPA 200.

DSC_0027

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Funkcje TPA 200

 

tabelka

 

 

System PMS

System PMS umożliwia wykrycie spadku ciśnienia w oponach.Dzięki temu kierowca może odpowiednio wcześnie usunąć usterką związaną ze spadkiem ciśnienia i doprowadzić ciśnienie w każdej z opon do właściwej wartości.

System bezpośredni przesyła informacje do komputera pokładowego drogą radiową na podstawie pomiarów z czujników umieszczonych na wewnętrznej stronie każdej felgi każdego koła. Dzięki temu możliwe jest także pozyskanie informacji o temperaturze opon. Wadą tego systemu jest to, że wymaga on aby każde koło było wyposażone w czujnik. Zaletą jest dokładny pomiar ciśnienia.

 

W przypadku monitorowania ciśnienia bezpośredniego istnieją dwa sposoby: monitoring zewnętrzny i wewnętrzny:

  • Czujniki wewnętrzne umieszczane są wewnątrz opony lub zastępują zawór macierzysty opony co wymaga fachowej instalacji przy każdym montażu, naprawie, wymianie opony.

 

Właściwe ciśnienie w oponach ma wpływ na:

  • Bezpieczeństwo – Opony z niskim ciśnieniem łatwo wpadają w poślizg i tracą przyczepność.
  • Przedłużenie żywotności opon – Żywotność opon jest przedłużona poprzez równomierne zużywanie się bieżnika.
  • Minimalizacja zużycia paliwa – Niedopompowane opony powodują wzrost oporów toczenia a tym samym straty paliwa.
  • Zmniejszenie kosztów utrzymania i pracy – Redukcja kosztów związanych z serwisowaniem opon i kontrolą ciśnienia.
  • Zapobieganie przestojom pojazdów – Prawidłowo napompowane i utrzymane opony zapobiegają kosztownym wydatkom na naprawy w terenie i oszczędzają czas.
  • Poprawa stabilności, obsługi i hamowania pojazdu – Niedopompowane opony łatwiej tracą przyczepność na wodzie (tzw. hydroplaning), wydłuża się droga hamowania, pojazd jest niestabilny.
  • Ochrona środowiska – Nadmierne spalanie paliwa powoduje zwiększoną emisję CO2 do atmosfery.

Menu

Promocje

– zbieżność przodu
– pomiar zbieżności kół tylnich
– pomiar kąta pochylenia kół przednich
– pomiar kąta pochylenia kół tylnich
– pomiar nierównoległości osi
– pomiar odchylenia geometrycznej osi jazdy
– raport z wyników pomiarów

więcej

copyrights witkowicka54.pl 2011 -2016 | Projekt i wykonanie: Aktynova - sklepy Shoper, pozycjonowanie stron, strony RWD Kraków