Regularna wymiana filtra

Jakie korzyści przyniesie nam regularna  wymiana filtra? Napewno pozwoli uniknąć w przyszłości  kosztownych napraw.

Dlaczego konieczna jest wymiana filtra kabinowego raz do roku lub co 15 tys. km?

  • regularna wymiana filtra jest konieczna , ponieważ gdy zanieczyszczenia osadzają się w jego warstwie filtrującej do kabiny wpada mniej powietrza.
  • zablokowany filtr kabinowy najczęściej prowadzi do uszkodzenia silnika dmuchawy układu wentylacji.
  • zaparowane szyby to wynik małej przepustowości filtra
  • zanieczyszczenia warstwy filtracyjnej to najczęściej przyczyna brzydkiego zapachu wewnątrz pojazdu

Filtr kabinowy jest wykonany z materiału włóknistego, który zatrzymuje kurz i pyłki z powietrza. Jeśli filtr ma dodatkową warstwę z aktywnym węglem, odfiltrowaniu ulegają także szkodliwe gazy. W czasie godziny przez filtr przechodzi do 300 m3 powietrza, dlaczego już po roku lub 15 tyś. km przebiegu filtr osiąga „punkt saturacyjny”, czyli zmniejszenie przepustowości o 75% w stosunku do nowego wkładu.

W tym czasie trzeba koniecznie wymienić filtr ponieważ, nastąpi zablokowanie dopływu powietrza z zewnątrz. Zablokowany filtr, to przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnym przypadku nawet jego awaria. Następnym efektem zanieczyszczenia filtra to zaparowanie szyb.

copyrights witkowicka54.pl 2011 -2016 | Projekt i wykonanie: Aktynova - sklepy Shoper, pozycjonowanie stron, strony RWD Kraków