Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych

Szereg czynności wykonywanych podczas czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych ma na  celu ich dokładną diagnostykę oraz doprowadzenie wtrysków do stanu idealnego.

 

TESTOWANIE ELEKTRONIKI

Każdy wtryskiwacz sprawdzany jest stan uzwojenia cewki pod kątem zwarć międzyzwojowych i przerw w uzwojeniu. Testy przeprowadzane są w stanie zimnym i ciepłym, w warunkach zbliżonych do normalnej pracy samochodu. W rezultacie z bardzo dużą dokładnością można zdiagnozować niesprawne wtryskiwacze i wykluczyć je z dalszej eksploatacji. Dzięki temu, nie są Państwo narażeni na dodatkowe koszta związane z nieefektywną próbą regeneracji oraz czyszczeniem zepsutego wtryskiwacza.

PRZED CZYSZCZENIEM WTRYSKIWACZY

Każdy wtryskiwacz przed czyszczeniem sprawdzany jest po kątem szczelności. Testowany jest także kształt, zasięg i atomizacja strumienia. Pozwala to na diagnozę ewentualnych nieprawidłowości związanych z wtryskiwaczami, jak również wstępną ocenę ich zabrudzenia.

Następnym etapem jest pomiar dawkowania paliwa przy różnych poziomach wypełniania oraz próba wydajności statycznej wszystkich wtryskiwaczy. Otrzymane parametry nanoszone są na kartę informacyjną, aby po czyszczeniu wtrysków móc porównać wyniki po ponownej diagnostyce.

CZYSZCZENIE ZASADNICZE

W czyszczeniu wtryskiwaczy benzynowych wykorzystywane są specjalne myjki ultradźwiękowe o częstotliwości 20 – 48 kHz. Po każdym etapie mycia stosowane jest ciśnieniowe płukanie. Proces ten ma na celu pozbycia się rozbitych zanieczyszczeń oraz niezabrudzanie płynów czyszczących wykorzystywanych podczas dalszego mycia.

Po zakończonym procesie czyszczenia ultradźwiękami, wtryskiwacze poddawane są doczyszczaniu przy użyciu specjalistycznego płynu aplikowanego pod ciśnieniem.

PONOWNA DIAGNOZA

Następnym etapem jest ostateczna diagnoza i weryfikacja procesu czyszczenia wtryskiwaczy, gdzie ponownie testowana jest wydajność oraz rozpylenie.

Ostatecznym testem jest sprawdzenie dawkowania każdego wtrysku, które nie powinno odbiegać od wartości średniej o 3-4%. Uzyskane dane są porównywane z uzyskanymi przed procedurą czyszczenia. W przypadku uzyskania niezadowalających wyników proces mycia jest powtarzany.

 

Menu

Promocje

– zbieżność przodu
– pomiar zbieżności kół tylnich
– pomiar kąta pochylenia kół przednich
– pomiar kąta pochylenia kół tylnich
– pomiar nierównoległości osi
– pomiar odchylenia geometrycznej osi jazdy
– raport z wyników pomiarów

więcej

copyrights witkowicka54.pl 2011 -2016 | Projekt i wykonanie: Aktynova - sklepy Shoper, pozycjonowanie stron, strony RWD Kraków