Dlaczego nie usuwamy filtra DPF i FAP

 

czyszczenie dpf ekologia 1

.

 

Najprostszym rozwiązaniem wydawać by się mogło usunięcie filtra DPF. Robi tak wielu kierowców, a nieuczciwych firm dokonujących tych praktyk pojawia się na rynku coraz więcej. Takie wyjście może jednak boleśnie odbić się na naszym samochodzie, a co za tym idzie naszej kieszeni.

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. W innym punkcie tego dokumentu czytamy, iż zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom wymienionym w przepisach szczegółowych (art. 66.4 par. 2, Prawo o ruchu drogowym).

Używanie pojazdu z usuniętym filtrem DPF jest działaniem de facto niezgodnym z prawem.

Po pierwsze narusza to integralność całego pojazdu, a co więcej jego działanie nie przypomina katalizatora.
Wymontowanie filtra cząstek stałych może także przyczynić się do błędów w diagnostyce samochodu. Popularnym argumentem zwolenników tego wyjścia jest „oszukanie komputera”, polegającego głównie na niezapalaniu się lampki CHECK oraz wejścia w stan awaryjny. W konsekwencji prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji, kiedy np. samochód w przypadku rzeczywistej awarii nie zgłosi błędu.

Dodatkowo zgodnie z informacją zawartą w Dzienniku Ustaw z roku 2009, podstawą do negatywnej oceny podczas przeglądu jest brak lub wada w budowie lub działania filtra cząstek stałych, o ile powinien być on oryginalnie zamontowany.

Zanim usuniesz filtr DPF zastanów się dwa razy! Takie rozwiązanie jest nie tylko sprzeczne z prawem czy nie ekologiczne, ale przede wszystkim destruktywne dla twojego samochodu i niebezpieczne dla Ciebie i Twoich pasażerów. Koszt wymiany nowego filtra DPF to kilka tysięcy złotych (ceny sięgają nawet ok. 6000 – 7000 zł i więcej). O wiele tańszym i pewniejszym rozwiązaniem jest jego regeneracja.

 

 

Wszyscy możemy być proekologiczni!
.
Filtry DPF zostały stworzone aby chronić środowisko naturalne oraz  nasze zdrowie

 

 

Normy prawne

Norma emisji spalin Euro 5 weszła w życie 1 stycznia 2011 roku. Reguluje ona nie tylko zakres emisji zanieczyszczeń pojazdów mechanicznych, ale także ich specyficznych części zamiennych. Dodatkowo od 1 września 2015 roku wejdzie w życie kolejna norma Euro 6, zaostrzająca obostrzenia swojej poprzedniczki.

Czemu jest to takie ważne? Oznacza to zamiany na szeroką skalę w zakresie użytkowania samochodów z silnikami benzynowymi, a przede wszystkim dieslami. Niektóre modele musiały zostać wycofane ze sprzedaży, a inne mogły być użytkowane tylko w połączeniu z filtrem cząstek stałych.

Menu

Promocje

– zbieżność przodu
– pomiar zbieżności kół tylnich
– pomiar kąta pochylenia kół przednich
– pomiar kąta pochylenia kół tylnich
– pomiar nierównoległości osi
– pomiar odchylenia geometrycznej osi jazdy
– raport z wyników pomiarów

więcej

copyrights witkowicka54.pl 2011 -2016 | Projekt i wykonanie: Aktynova - sklepy Shoper, pozycjonowanie stron, strony RWD Kraków