Dlaczego nie usuwamy filtra DPF i FAP

 

czyszczenie dpf ekologia 1

.

 

Najprostszym rozwiązaniem wydawać by się mogło usunięcie filtra DPF. Robi tak wielu kierowców, a nieuczciwych firm dokonujących tych praktyk pojawia się na rynku coraz więcej. Takie wyjście może jednak boleśnie odbić się na naszym samochodzie, a co za tym idzie naszej kieszeni.

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. W innym punkcie tego dokumentu czytamy, iż zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom wymienionym w przepisach szczegółowych (art. 66.4 par. 2, Prawo o ruchu drogowym).

Używanie pojazdu z usuniętym filtrem DPF jest działaniem de facto niezgodnym z prawem.

Po pierwsze narusza to integralność całego pojazdu, a co więcej jego działanie nie przypomina katalizatora.
Wymontowanie filtra cząstek stałych może także przyczynić się do błędów w diagnostyce samochodu. Popularnym argumentem zwolenników tego wyjścia jest „oszukanie komputera”, polegającego głównie na niezapalaniu się lampki CHECK oraz wejścia w stan awaryjny. W konsekwencji prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji, kiedy np. samochód w przypadku rzeczywistej awarii nie zgłosi błędu.

Dodatkowo zgodnie z informacją zawartą w Dzienniku Ustaw z roku 2009, podstawą do negatywnej oceny podczas przeglądu jest brak lub wada w budowie lub działania filtra cząstek stałych, o ile powinien być on oryginalnie zamontowany.

Zanim usuniesz filtr DPF zastanów się dwa razy! Takie rozwiązanie jest nie tylko sprzeczne z prawem czy nie ekologiczne, ale przede wszystkim destruktywne dla twojego samochodu i niebezpieczne dla Ciebie i Twoich pasażerów. Koszt wymiany nowego filtra DPF to kilka tysięcy złotych (ceny sięgają nawet ok. 6000 – 7000 zł i więcej). O wiele tańszym i pewniejszym rozwiązaniem jest jego regeneracja.

 

 

Wszyscy możemy być proekologiczni!
.
Filtry DPF zostały stworzone aby chronić środowisko naturalne oraz  nasze zdrowie

 

 

Czy warto wyczyścić DPF i jak? Czy lepiej go wypalić?

Odpowiedź na to pytanie wymaga świadomości procesów zachodzących wewnątrz filtra DPF.

Na rynku dostępnych jest wiele opcji usprawnienia filtra cząstek stałych z różnym efektem końcowym.

 

Wymuszona regeneracja na pojeździe

Z wysokim licznikiem popiołów, ta opcja jest tylko tymczasowym rozwiązaniem, które usunie jedynie sadzę, ale nie popiół.

-Płyny czyszczące na pojeździe
Niektóre preparaty czyszczące zaaplikowane w odpowiedni sposób, mogą ułatwić oczyszczenie filtra z sadzy,
lecz nie usuną popiołu.Płyny czyszczące mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego poprzez przemieszczenie się popiołu wgłąb filtra DPF blokując go jeszcze  bardziej.

-Usunięcie filtra DPF
Usuwając filtr DPF możesz doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki z racji braku nadciśnienia od strony wydechu.

-Wymiana DPF na nowy
Rozwiązanie pewne, lecz bardzo kosztowne.
Koszt nowego filtra to kilka lub nawet kilkanaście tysięcy zł w niektórych pojazdach.

Czyszczenie wodne filtra DPF po jego demontażu z pojazdu
Usuną jedynie sadzę,olej silnikowy, nie mając wpływ na zawartość spieku , popiołu we wkładzie filtra DPF.

-Wypalenie filtra DPF jest najlepszą metodą usprawnienia zatkanego filtra cząstek stałych i przywrócenia jego parametrów.
Osadzony spiek na monolicie filtra Dpf można usunąć tylko tą metodą .W wyniku wypalania w wysokiej temperaturze uzyskujemy popiół którego           usunięcie z filtra nie stanowi dużego problemu.

Menu

Promocje

– zbieżność przodu
– pomiar zbieżności kół tylnich
– pomiar kąta pochylenia kół przednich
– pomiar kąta pochylenia kół tylnich
– pomiar nierównoległości osi
– pomiar odchylenia geometrycznej osi jazdy
– raport z wyników pomiarów

więcej

copyrights witkowicka54.pl 2011 -2016 | Projekt i wykonanie: Aktynova - sklepy Shoper, pozycjonowanie stron, strony RWD Kraków