Czyszczenie i regeneracja filtra DPF FAP

 

Metoda oczyszczania i regeneracji filtra przez wypalanie w piecu indukcyjnym.

99% skuteczności oczyszczenia filtra z zanieczyszczeń poprzez wypalanie w specjalnym piecu indukcyjnym gdzie temperatury dochodzą do 700° C.
Cała procedura polega na demontażu filtra DPF z pojazdu i wstępnym oczyszczeniu z sadzy. Następnie w piecu indukcyjnym monolit zalegający w kanalikach filtra jest wypalany przez określoną liczbę godzin.

Metoda gwarantuje:

 

 

 

czyszczenie-dpf-ekologia-4

 

Czym jest filtr cząstek stałych

Filtr częstek stałych, bardziej znany jako filtr DPF , podobnie jak katalizator służy do filtracji spalin, wychwytując duże zanieczyszczenia takie jak: sadze, drobne substancje rakotwórcze i inne cząsteczki zanieczyszczające powietrze.

Rodzaje systemów filtra cząstek stałych:

  • DPF  – Stosowany przez wielu producentów filtr cząstek stałych DPF do wypalenia sadzy nie potrzebuje dodatku obniżającego temperaturę jej spalania. Jego funkcję przejęła specjalna warstwa katalityczna pokrywająca ścianki wkładu filtrującego.
    Zaletą tego rozwiązania jest długa żywotność filtra wynikająca z mniejszej ilości osadzających się w nim popiołów.
    Oczywiście, w tym systemie też okresowo wypala się sadzę w filtrze.
  • FAP – Koncern PSA stosuje rozwiązanie, które umożliwia dopalanie sadzy w filtrze cząstek stałych dzięki zastosowaniu dodatku do paliwa obniżającego temperaturę ich spalania. Ten specjalny płyn dozowany jest do zbiornika paliwa przy każdym tankowaniu.
    Uwaga: nie zależy od ilości zatankowanego paliwa a jedynie od otwarcia korka wlewu.
    Proces wypalania odbywa się średnio co kilkaset kilometrów, a filtr FAP wymaga wymiany lub regeneracji co ok. 120 tys. km.
    System stosowany jest w samochodach marki Citroen, Peugeot, Ford, Fiat, Mazda.
  • D-Cat – W nowoczesnych dieslach D-CAT stosowanych w autach Toyoty filtr cząstek stałych jest elementem większego układu utrzymującego bardzo niską emisję spalin. W tym przypadku również nie przewiduje się jego okresowej wymiany, a oczyszczanie (regeneracja) możliwe jest dzięki wtryskowi paliwa do kolektora wydechowego, które spalając się, podnosi temperaturę wydechu,  umożliwiającą wypalenie zebranych w filtrze cząstek sadzy.

 

Co należy z tym problemem  zrobić?

Tak naprawdę istnieją różne metody oczyszczania filtra DPF . W naszym serwisie stosujemy 2 metody regeneracji w zależności od systemu i stopnia zatkania:

  • regeneracja zdemontowanego filtra – metoda oparta na chemicznym czyszczeniu filtra.np. środkami Tunap 131, 132.
  • pełna regeneracja filtra dpf wypalanie piecowe,gdzie uzyskujemy 99% sprawności fabrycznej.
  • Zajmujemy się również serwisem układów FAP po przez uzupełnianie płyn Eolys i programowanie sterownika

 

 

 

czyszczenie dpf ekologia 5

 

 

Dlaczego usunięcie filtra DPF FAP jest złym rozwiązaniem?

Najprostszym rozwiązaniem wydawać by się mogło usunięcie filtra DPF. Robi tak wielu kierowców, a nieuczciwych firm dokonujących tych praktyk pojawia się na rynku coraz więcej.  Takie wyjście może jednak boleśnie odbić się na naszym samochodzie, a co za tym idzie naszej kieszeni.

Zgodnie z prawem o ruchu drogowym, pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. W innym punkcie tego dokumentu czytamy, iż zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom wymienionym w przepisach szczegółowych (art. 66.4 par. 2, Prawo o ruchu drogowym).

Używanie pojazdu z  usuniętym filtrem DPF  jest działaniem de facto niezgodnym z prawem.

Wymontowanie filtra cząstek stałych może także przyczynić się do błędów w diagnostyce samochodu. Popularnym argumentem zwolenników tego wyjścia jest „oszukanie komputera”, polegającego głównie na niezapalaniu się lampki CHECK oraz wejścia w stan awaryjny.  W konsekwencji prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji, kiedy np. samochód w przypadku rzeczywistej awarii nie zgłosi błędu.

Zanim usuniesz filtr DPF zastanów się dwa razy! Takie rozwiązanie jest nie tylko sprzeczne z prawem czy nie ekologiczne, ale przede wszystkim destruktywne dla twojego samochodu i niebezpieczne dla Ciebie i Twoich pasażerów. Koszt wymiany nowego filtra DPF to kilka tysięcy złotych (ceny sięgają nawet ok. 6000 – 7000 zł i więcej).  O wiele tańszym i pewniejszym rozwiązaniem jest jego regeneracja.

Menu

Promocje

– zbieżność przodu
– pomiar zbieżności kół tylnich
– pomiar kąta pochylenia kół przednich
– pomiar kąta pochylenia kół tylnich
– pomiar nierównoległości osi
– pomiar odchylenia geometrycznej osi jazdy
– raport z wyników pomiarów

więcej

copyrights witkowicka54.pl 2011 -2016 | Projekt i wykonanie: Aktynova - sklepy Shoper, pozycjonowanie stron, strony RWD Kraków